De havenbus

De Havenbus app

Via de Havenbus app kan je op een eenvoudige manier een ritje reserveren. De Havenbus app is gratis beschikbaar op de Apple iTunes store en de Google Play store.

Na het downloaden van de app kan je een eigen profiel aanmaken waarna je de ritten kan kiezen en boeken.

App Store badge Google Play badge
 

Hoe boek je een rit?

Het boeken van een rit doe je via de app. Door het kiezen van een op- en afstapplaats en uur selecteer je de juiste rit. Na het betalen ben je zeker van je plaats op de bus. De bevestiging wordt meteen doorgestuurd naar de chauffeur, u hoeft dus geen ticket te downloaden of af te printen. (Je kan meerdere ritten per keer reserveren als je dit wenst.

Deadline voor reserveren

Een rit kan geboekt worden tot uiterlijk 18.00u op de werkdag (!) voor de rit. Voor maandag boek je dus uiterlijk vrijdag om 18.00u. Houd ook rekening met feestdagen!

Annuleren

Een rit kan geannuleerd worden tot maximaal 18.00u op de werkdag (!) voor de rit. Dat doe je door het swipen naar links van de rit in je overzicht. Het bedrag wordt terug aan je saldo toegevoegd.

Hoeveel kost het?

De kostprijs van een rit met de Havenbus hangt af van de opstapplaats. Bij het boeken zie je de prijs voor jouw rit. De prijzen variƫren van 2,5 euro, 3,5 euro tot 5 euro per enkele rit.

Saldo

Je kan bij aankoop van een rit extra saldo op je account plaatsen. Zo hoef je niet telkens bij de aankoop van je rit naar je bankpagina te gaan. Het saldo blijft beschikbaar op je account voor volgende ritten.

Bespaartip!

Door ritten telkens apart aan te kopen betaal je heel wat transactiekosten (25 cent vaste kost + 1,4 % op het bedrag). Voeg saldo toe aan de app om de transactiekosten te beperken bij je volgende aankoop.

Hulp nodig?

Voor inlichtingen en vragen kunt u contact opnemen met Group Caus tijdens de kantooruren van maandag tot vrijdag van 8u30 tot 17u30 op het nummer 050/50.19.19.

Indien u de dag zelf onverwacht de bus toch niet nodig hebt kunt u dit ook tijdens de kantooruren melden op het nummer 050/50.19.19. Zo moeten de bus en de andere passagiers niet nodeloos op u wachten.

Bij noodgevallen (de chauffeur is te laat,...) kunt u contact opnemen met de permanentiedienst op het nummer 050/50.14.22.

Hou er steeds rekening mee dat de bus enkele minuten vertraging kan hebben door druk verkeer. Bij het ophalen moet de bus passagiers ophalen bij meerdere bedrijven en kan het opstap-uur dus afwijken. De chauffeur houdt rekening met de meest efficiƫnte route.

Staat je onderneming nog niet in de lijst?

Staat je onderneming nog niet in de lijst met afstapplaatsen? Neem dan contact op met je HR-dienst. Zij kunnen aan APZI vragen om een nieuwe afstapplaats op te nemen in de lijst.